Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Spaans leren in Salamanca, Spanje. Spaanse talenschool Tía Tula 蒂亚图拉 博客 (blog de Tía Tula en chino) ティアトゥラ スペイン語学校のブログ (blog de Tía Tula en japonés) Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Blog da Tía Tula, Colégio de Espanhol Blog di Tía Tula, Scuola di Spagnolo Blog de l'école d'espagnol Tía Tula Tía Tula Spanish School Blog Blog de Tía Tula, Colegio de Español

Citytrip naar Béjar

Vorige maand heb ik Béjar bezocht met enkele studenten van Tia Tula. Béjar is een klein stadje in Spanje dat op slechts een uur en 15 minuten afstand van Salamanca ligt. Het was met andere woorden de perfecte plaats om een dag door te brengen. We waren in totaal met 5 personen van allemaal verschillende landen (Japan, Engeland, Korea, Tsjechië en België) , wat erg interessant was. Wat verrassend is aan deze plaats is dat er een aangename temperatuur heerst, maar als je rondom je kijkt naar de bergen, zie je heel wat sneeuw. Je kan er zelfs skiën!
 
We bezochten een toeristische attractie, genaamd Camara Oscura, die ik aan iedereen wil aanraden omdat ik het persoonlijk een erg interessante plaats vond. We moesten allemaal binnengaan in een donkere kamer die van buitenaf gezien de vorm had van een lens. Van binnenuit kon de gids in- en uitzoomen op de plaatsen die geprojecteerd werden. Je kon dus met andere woorden inzoomen op wat je maar wou. Het kostte slechts € 1,50 wat ik een erg redelijke prijs vond.
Iets anders wat ik mooi vond waren de ‘muralles’, die gebouwd werden in de 11de eeuw. Terwijl we langs deze muren aan het wandelen waren, hebben we heel wat mooie foto’s genomen!
In deze buurt zag ik ook een oude fabriek met gebroken ramen dat recht uit een horror film leek te komen. Ik vind het erg fascinerend dit soort gebouwen te zien. Er waren ook heel wat enge verlaten huizen in Béjar te vinden wat het me op bepaalde momenten liet aanvoelen alsof ik in een spookstad aan het rondlopen was.
Om dit blogbericht te beëindigen maak ik graag even reclame voor het restaurant waar we gegeten hebben die dag. Voor slechts 10 euro bood de eigenaar van La Antigua Posada Del Peso ons een heerlijk driegangenmenu aan. Er was zo veel keuze dat ik niet wist wat te kiezen. Omdat het voor ons allemaal moeilijk was te kiezen bracht de eigenaar ons een grote schaal met zijn speciale rijst om ons beter te helpen kiezen! De rijst alleen al was heerlijk! Ik koos uiteindelijk voor lasagna, calamares, en een soort mosselen. Als dessert stelde de eigenaar voor ons te verrassen met een dessertbuffet. Je kon werkelijk elk dessert dat het restaurant in huis had vinden op deze schaal en alles was heerlijk en huisgemaakt. Het eten, de gastvrijheid en de grapjes van de eigenaar waren de prijs meer dan waard. Ik hoop dat ik ooit terug kan gaan naar deze plaats!

 
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten