Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Spaans leren in Salamanca, Spanje. Spaanse talenschool Tía Tula 蒂亚图拉 博客 (blog de Tía Tula en chino) ティアトゥラ スペイン語学校のブログ (blog de Tía Tula en japonés) Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Blog da Tía Tula, Colégio de Espanhol Blog di Tía Tula, Scuola di Spagnolo Blog de l'école d'espagnol Tía Tula Tía Tula Spanish School Blog Blog de Tía Tula, Colegio de Español

Bezoek aan La Alberca en de ganadería

Vorige week woensdag bezochten we met de school een typisch Spaans dorpje.
Het was een excursie, dat georganiseerd werd door Tía Tula, voor een groep Belgische studenten die voor een weekje in Salamanca verbleven. De school gaf ook de andere studenten van Tía Tula de kans om zich in te schrijven voor de excursie omdat zij vinden dat dit tot een deel van de Spaanse cultuur behoort.
Eens we in het dorpje waren, wandelden we door de mooie, smalle straatjes. We hebben er ook een Amerikaanse dame leren kennen die aan het geocaching was. Voor mij is het telkens een toffe ervaring om andere toeristen te ontmoeten en om te weten te komen waarom zij bepaalde landen of steden bezoeken. Op een bepaalde manier bevindt je je in dezelfde situatie als hen, maar aan de andere kant merk je erg snel dat iedereen een andere ervaring opzoekt tijdens hun tocht.
Na het dorp bezocht te hebben en iets gedronken te hebben op het hoofdplein was het tijd voor het tweede deel van de excursie, namelijk de ganadería.
Wanneer we daar aankwamen werden we allemaal verzocht op een grote boerenkar te klimmen. Deze was verbonden met een tractor en zo begonnen we te rijden naar de plaats waar de stieren aan het grazen waren. Ik verwachtte dat ze erg wild zouden zijn, maar uiteindelijk was niets minder waar. Ik denk dat dit kwam doordat de stieren het al gewoon zijn om omringd te worden door bezoekers. Nadat de gids ons informatie gegeven had over de manier waarop deze stieren opgroeien mochten we naar een arena gaan op het domein waar we zelf konden stierenvechten. Ik wou dit erg graag proberen maar gezien de stier niet zo klein was als ze me verteld hadden, besloot ik om geen risico te nemen. Sommige studenten namen dit risico en ik bewonder hen hier dan ook voor.
Nadien kregen we de kans paard te rijden in dit prachtige natuurgebied. Het was voor mij de eerste keer dat ik dit gedaan had en ik vond het een erg toffe ervaring.
Ik vond het tweede gedeelte van de excursie nog geslaagder dan het eerste deel en ik wou dat ik meer tijd kon doorbrengen in de volle natuur. De familie die op dit land woont heeft zoveel geluk! Zij worden de hele dag door omringd door dieren en de prachtige natuur. Ik hoop dat ik op een dag terug kan gaan naar deze prachtige plaats.
(geschreven door Julie Crombé, stagiaire in Tía Tula)
 

 
 


 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten