Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Spaans leren in Salamanca, Spanje. Spaanse talenschool Tía Tula 蒂亚图拉 博客 (blog de Tía Tula en chino) ティアトゥラ スペイン語学校のブログ (blog de Tía Tula en japonés) Blog van de Spaanse talenschool Tía Tula Blog da Tía Tula, Colégio de Espanhol Blog di Tía Tula, Scuola di Spagnolo Blog de l'école d'espagnol Tía Tula Tía Tula Spanish School Blog Blog de Tía Tula, Colegio de Español

Mijn stage in Tía Tula

Mijn naam is Julie en ik studeer General Management Assistant in België. Na 3 jaar gestudeerd te hebben is het verplicht een stage te doen om je studies op een correcte manier te kunnen beëindigen. Op die manier kan je alles wat je in de 3 vorige jaren geleerd hebt in praktijk omzetten.
 
Ik wist al erg snel dat ik mijn stage in Spanje wou doen en wat is een betere plaats om je Spaans te perfectioneren dan Salamanca?! Deze stad is namelijk wereldwijd bekend voor het pure Spaans dat er gesproken wordt.
 
Wanneer ik Tía Tula voor het eerst contacteerde met de vraag of ik mijn stage er mocht doen, antwoordden ze onmiddellijk, wat me een erg goede indruk gaf. Ze waren ook erg duidelijk in hetgeen ze me uitlegden en vroegen we alle informatie die ze nodig hadden over me. Ze legden me ook uit aan welke taken ik me kon verwachten tijdens de stage en ze zeiden me dat indien ik een voorkeur had voor bepaalde taken, dat ze meer taken in die richting zouden zoeken voor mij.
 
Wanneer ik er aankwam merkte ik meteen dat er een goede sfeer hing in de school! Iedereen was er erg vriendelijk en ze hielpen me met alles dat ik nodig had. Ze probeerden me alles zo goed mogelijk uit te leggen en gaven me hoe langer hoe meer verantwoordelijkheden.
 
Dankzij deze stage heb ik heel wat over de administratie in een bedrijf geleerd en heb ik gemerkt dat wanneer je in een school werkt, dat de administratietaken er nooit ophouden, wat ik goed vond voor mezelf omdat ik op die manier alles kon leren!
 
Door mijn uurrooster heb ik ook een ander deel van de Spaanse cultuur leren kennen. In Spanje is het namelijk normaal om tot 21 uur te werken. Voor een Belgisch meisje als ik, was dit echter niet zo evident, omdat ik het bijvoorbeeld al heel mijn leven gewoon ben om rond 19 uur te eten. Hierdoor begon mijn maag steeds 2 uur voor ik naar huis kon al te knorren! ;-) Op het einde ben ik er gelukkig gewoon aan geraakt!
 
Ik wil graag iedereen in Tía Tula bedanken voor het geduld dat ze met me hadden wanneer ze zaken opnieuw moesten uitleggen en voor de leuke momenten samen! Ik wil ook zeker Rosa bedanken om altijd zo lief te zijn voor mij en om me altijd welkom te laten voelen in het team van medewerkers!
 
Tía Tula was mijn eerste echte werkervaring en het was een ervaring dat ik niet snel zal vergeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten